Jak sehnat práci
Nemůžete sehnat práci? Poradíme vám, jak na to! 10 DOBRÝCH TIPŮ
Přišli jste o práci a nedaří se vám najít novou? Potácíte se od jednoho pohovoru k druhému a stále slyšíte "ne“. Možná děláte někde chybu.
Přečtěte si rady, na co si dát při pracovním pohovoru velký pozor!
1) Příprava
Než se vůbec vydáte na pohovor, pořádně si nastudujte všechny dostupné informace o firmě a pozici, o kterou se ucházíte. Není nic horšího, než jít na pohovor nepřipraven a klást zcela hloupé otázky.
2) Oblečení
Nesnažte se na sebe upozornit svým vzezřením. Přijďte slušně oblečení, neukazujte příliš mnoho kůže. Krátké nohavice a rukávy jsou rozhodně zcela nevhodné. Nezapomeňte si upravit nehty, vlasy, případně se oholit a použít parfém. Ale pozor, s voňavkou to určitě nepřežeňte.
3) Včasný příchod
Dejte si dobrý pozor na to, aby jste k přijímacímu pohovoru nepřišli pozdě. Pokud je v místě, kde jste ještě před tím nikdy nebyli, raději se vydejte na zkušební cestu o několik dní dříve, než se samotný pohovor koná. Když přijdete pozdě, rozhodně nebudete působit spolehlivě.
4) První dojem
První dojem bývá zpravidla ten nejdůležitější. Buďte sebevědomí, ale zase ne příliš. Pevný stisk ruky a přímý pohled do očí je samozřejmostí. Stisk jako „leklá ryba“ o vás řekne, že jste nejistí.
5) Řeč těla
Často více než slova o vás prozradí vaše řeč těla. Pohyby, které děláte, držení těla, směr pohledu – to vše vypovídá o tom, jaký jste. Při přijímacím pohovoru seďte rovně, ruce nechte v klidu. Stejně tak i seďte v klidu. Neustálé vrtění a poposedávání budí dojem nervozity.
6) Špatné otázky
Jsou otázky, na které se při pohovoru ptát nemáte. Jednou z nich je otázka: "Jaký budu mít plat?“ Samozřejmě je to důležité, ale lepší čas pro řešení tohoto tématu je ve chvíli, kdy už jste přijati. Na pracovním pohovoru se musíte snažit svého budoucího zaměstnavatele zaujmout, aby nabyl dojmu, že právě vy jste pro něj nepostradatelní. Musí mít pocit, že o práci stojíte za každou cenu a jste pro zvolené místo ten pravý uchazeč. Rozhodně také nepomlouvejte bývalého zaměstnavatele. Budete působit neloajálně.
7) Stručnost
Nesnažte se zaujmout personalistu dlouhými složitými větami plnými cizích slov. Méně je někdy více. Ten kdo umí rychle, stručně a jasně říct, co má na srdci, má vždy výhodu. Rychlé a přímé jednání je vždy správné.
8) Nelžete
Na přijímacím pohovoru rozhodně nikdy nelžete. Vždy se to obrátí proti vám. Také se nebojte přiznat nějaké nedostatky. Každý je totiž má. Stejně jako má každý nějaké silné stránky. Ty můžete klidně zmínit, nesyďte se pochválit se. Ale rozumně a s mírou.
9) Nebuďte negativní
Snažte se být pozitivní. Nikdo vás nezaměstná, pokud budete na všechny otázky odpovídat záporně a vymýšlet důvody proč, to či ono nejde nebo není možné. Pozitivním přístupem ukážete vůli pracovat na náročných projektech a vymýšlet nová řešení a postupy.
10) Věřte si!
Sebedůvěra je nesmírně důležitá. Věřte si, že jste pro danou pozici ideálním kandidátem. Když nebudete mít důvěru ve vlastní schopnosti vy, jak vám má věřit někdo jiný?