poutavý marketink
V online marketingu neznám silnější a pracovitější nástroj, než je prodejní dopis, takže si měl vybrat, do čeho investuju největší částku, jestli do grafiky, redakčního systému nebo prodejního dopisu, nepřemýšlel bych ani minutu.
Budu mít klidně jednobarevný web, běžící na základní verzi Wordpresu, ale chci mít ten nejlepší prodejní dopis na světě.
Protože prodejní dopis je to, co prodává.
Prodejní dopis určuje, kolik lidí ve výsledku koupí váš produkt nebo službu. Prodejní dopis zajistí, kolik se vám vrátí z peněz investovaných do reklamy nebo jestli si ji vůbec budete moci dovolit.
Mít kvalitní prodejní dopis je jako jako mít ve vaší prodejně nejlepšího prodejce na světě.
Prodejce, který 24 hodin denně, bez ohledu na denní dobu, náladu svojí nebo zákazníka, každému trpělivě a stejně ochotně odvypráví příběh vašeho produktu. Vysvětlí, co váš produkt umí, jak může pomoci a během vyprávění dovede zákazníka přirozeně až k vaší pokladně.
Je mu jedno jestli je v prodejně zákazník jeden nebo tisíc. Nikdy není unavený. Jeho kapacita je neomezená.
Existuje mraky návodů, jak takový dopis napsat.
Existují psychologické postupy, šablony, správná slova. Ale pro většinu lidí nefungují. Jsou složité a nepřirozené a z většiny z nich vyjde text bez energie a nápadu.
Protože dobrý prodejní text je v první řadě o příběhu.
Příběhu, který teče a proudí tak přirozeně, že vám oči skáčou ze řádku na řádek a než se nadějete, jste v nákupním košíku a mačkáte na tlačítko objednat.
U prodejního dopisu kurzu Z NULY NA STO jsme to možná až přepískli, protože nám po kampani napsala paní, že jí je strašně trapně, že se moc omlouvá, ale jestli bychom jí prý vrátili peníze, protože vůbec neví, proč si náš produkt vlastně koupila.
Prý se jen začetla a najednou ten produkt měla. Přitom nepodniká, ani podnikat nechce.
Nekecám. Každé slovo je pravda.
Ostatně, není se čemu divit.
Vím, že ten prodejní dopis je extrémně dobrý. Lepší jsem nečet.
Přitom pouze vypráví reálný příběh a pak mluví o tom, co se lidé v kurzu naučí.
Po spuštění projektu se nám taky ozvali dva profíci z oboru a řekli, že to byl za posledních několik let jediný prodejní dopis, který přečetli do začátku do konce. A to prý jinak konkurenční dopisy zásadně nečtou.
Chtěli jen vědět, jak to bude dál. Chtěl vědět, jak to bude pokračovat. Chtěli vědět, jak to dopadne.
Chcete, aby tohle uměl váš web?
Řeknu vám, jak jsem to kdysi udělal já.
Vzal jsem ten nejlepší prodejní dopis, který jsem měl tenkrát k dispozici (vy si můžete vzít třeba ten na kurz Z NULY NA STO, stačí jen na první stránce dole zadat emailovou adresu), vytisknul jsem ho na papír (bylo to několik áčtyřek) a četl ho pořád dokola.
Tak dlouho, dokud jsem nenasál atmosféru, nepochopil psychologii v pozadí,nenahrál do hlavy mustr, podle kterého byl ten prodejní dopis napsaný.
Pak jsem si sednul, a napsal ve stejném duchu svůj první prodejní dopis.
Měl konverzní poměr dvě procenta, což je dvojnásobek průměru. Na americkém trhu bych za něj zaplatil 20 tisíc dolarů, plus procenta ze zisku.
Když ho dneska vidím, musím se smát. Je jednoduchý, je naivní, je krátký. Podle klasických pouček je v něm všechno špatně. Ale přesto prodával jak ďas.
Protože měl chytlavý nadpis, který zaujme a určí, zda bude člověk číst dál. Měl příběh a to je to, co ve výsledku prodává. A ten příběh byl vyprávěn formou, která už v minulosti prodala tisíckrát, takže nebylo možné se splést.