Existuje mnoho obchodů s úzkými uličkami, na nichž jsou kromě kosmetiky či sladkostí i například šálky a talíře. Nešikovnost nebo úplná náhoda vědí sehrát svou roli a problém je na světě.
Nemusíte se hned spěchat k pokladně zaplatit škodu, kterou jste způsobili. Naučíme vás, co dělat v této situaci.
Zapamatujte si: „Osoba, která způsobí škodu, bude osvobozena, jestliže prokáže, že škoda nebyla způsobena jejím zaviněním.“
Pokud nejsou regály zajištěno ochrannou lištou a vy omylem rozbijete s nákupním vozíkem víno, není to vaše vina, ale obchodníkova. Všechny produkty by měly být v regálech stabilně umístěné a zejména, pokud se jedná o křehké výrobky.
I v této sféře obchodu platí určitá pravidla a vše by mělo být umístěno tak, aby to bylo pohodlné pro zákazníky. Mezi regály by měla být vzdálenost ne méně než 1,4m.
1,4m do rozlohy 100m2
1,6m na rozlohu od 100 do 150m2
2m při rozloze od 150 do 400m2
2,5m na ploše 400m2
Pokud se vám něco podaří rozbít v obchodě, může se při vás objevit ochranka, která se bude chovat nepříjemně, možná se bude vyhrožovat nebo vás začne prohledávat. Takové činy jsou však proti zákonu a jde o zneužití moci.
Pamatujte si, že za rozbitý zboží musíte
zaplatit jen tehdy, když bude vaše vina
prokázána. V opačném případě se nemáte
čeho obávat.
Po nehodě si zkuste vše zapsat, jak
se to stalo. Podle toho se snadněji najde i
videozáznam z kamery nacházející se
v obchodě. Můžete zmínit například
to, že podlaha byla kluzká, uličky mezi
regály jsou úzké nebo produkty byly
nesprávně zajištěny.
Pokud ani přesto se problém
nevyřešil, můžete si stěžovat na státním
orgánu na ochranu práv spotřebitelů.
Sdílejte tento článek s vašimi přáteli, aby i oni věděli, jak se chovat v takové situaci.